Contentmarketing blog

London Underground

Laatst was ik een lang weekend in Londen. Met de Oyster Card, een soort ov-chipkaart, croste ik de hele stad door. Per trein, met de rode dubbeldekkers, maar vooral met de metro (the Tube). Sinds mijn studententijd was ik niet meer in Londen geweest, maar binnen no time wist ik [...] Lees meer
 

Virale potentie

                    Een bericht posten puur omdat je dat leuk vindt? Nee hoor, keiharde likes en shares; dáár gaat het om. Neem het bericht van Mark Zuckerberg en zijn Ice Bucket Challenge, dit bericht werd 371.835 keer geliked, kreeg 268 reacties en [...] Lees meer
 

Nieuwe media?

Elke zichzelf respecterende organisatie zet nieuwe media in. Lees: social media. Ongetwijfeld is er veel veranderd door social media. Maar bekijk het eens op grote schaal, laten we zeggen vanaf de middeleeuwen. Zijn nieuwe media dan echt zo nieuw? De Britse historicus Andrew Pettegree maakte een interessante vergelijking tussen Donald [...] Lees meer
 

Meten is goed, interesse is beter

In een FD-bijlage valt mijn oog op een artikel over EDO. Eén microseconde willen mijn hersenen geloven dat Edo een rustige, iets te dikke zzp’er is die zijn geld verdient met iets als contentoptimalisatie of zo. Tevergeefs. Het gaat hier over de Ergst Denkbare Overstroming. Met het geruststellende acroniem EDO [...] Lees meer
 

De lessen van Lada

Precies een kwart eeuw geleden viel het eerste door Scripta gemaakte magazine op de mat bij 55.000 mensen. Trojka, een tijdschrift voor Lada-rijders, prospects en liefhebbers van het Russische automerk. Ok … het te ijverig blinkende logo op de cover is een goed voorbeeld van wat we nu slechte marketing [...] Lees meer
 

Content op maat? Vergeet print niet

Wil je in je contentmarketingstrategie de klant content op maat serveren? Dan denk je al snel aan online. Maar wist je dat je met de nieuwste technieken ook in drukwerk zeer nauwkeurig kunt personaliseren? Een voorbeeld: voor een van onze klanten verzorgen we een direct mailing, waarin iedere ontvanger zijn [...] Lees meer
 

Zo meet je de conversie van ‘softe’ doelen

Wie online boeken verkoopt, heeft het maar makkelijk. Die optimaliseert zijn AdWords-campagne gewoon op basis van de euro’s die de verschillende advertentiegroepen opleveren. Maar wat als je met AdWords een website activeert die gericht is op bewustwording? Over Nederland als congreslocatie bijvoorbeeld? Of de gevaren van asbest? Of de keuzemogelijkheden [...] Lees meer
 

Een warme trui. En 7 contentlessen

We grepen Warmetruiendag aan om zoveel mogelijk soorten content te maken. Die zetten we uit op al onze kanalen. In deze Script vind je onze 6 energiedilemma’s bij elkaar. Plus 7 lessen over contentproductie. Lees meer in de nieuwe SCRIPT Dit waren onze energiedilemma’s Bio van ver of non-bio van [...] Lees meer