Contentmarketing blog
Geschiedenis is een rollercoaster

Paradox van deze tijd

Ooit, in de donkere middeleeuwen, ergens diep in de 20e eeuw, leefde bij spraakmakend Nederland sterk de overtuiging dat literatuur een missie heeft. Literatuur moest opvoeden, bewust maken, van ketenen bevrijden, tot revolutionair elan aanzetten. Datzelfde gold voor kranten, opiniebladen en radio en tv. Geleidelijk zijn we wat minder overspannen [...] Lees meer
 
Scripta Innovatie Sprint

Innoveren kun je leren

Je visie of idee verwezenlijken. Het is vaak eenvoudiger gezegd dan gedaan. Want hoe gemakkelijk blijf je hangen in de dagelijkse sleur van eindeloze e-mails, verstrijkende deadlines, tijdrovende vergaderingen en lange termijn projecten op basis van twijfelachtige aannames. Het kan ook anders! De Scripta Innovatie Sprint De Scripta Innovatie Sprint [...] Lees meer
 
Contentmarketing in de spotlights

In de radar

Toegegeven, contentmensen delen iets van bescheidenheid. Onder de radar is het immers lekker werken. We laten franje, champagne en zelfbevlekkingsfeestjes maar wat graag aan de jongens en meisjes van de reclame. Bewaken wij intussen die consistente en renderende klantdialoog. Dan is het best even wennen als juist die aanpak je [...] Lees meer
 
customer journey en full funnel marketing

Conversie aan het eind van de funnel

Zoveel (digitale) kanalen die je kunt inzetten voor je contentmarketing, maar wat plaats je waar om je doel te bereiken? Denken volgens de customer journey van je doelgroep is noodzakelijk om hen jouw hele funnel te laten doorlopen. Stel, je verkoopt fietsen. In de fase van bewustwording kun je met [...] Lees meer
 

Allemaal een eigen sausje

De aanloop naar de winter zorgt voor een onbedwingbare behoefte aan kookboeken. Immers, Kerst komt eraan en we willen wat lekkers op tafel. Supergunstig voor mensen als… Gordon, rapper Coolio, hockeyster Ellen Hoog, Kris Jenner, Paul de Leeuw, Dafne Schippers, Oprah Winfrey, Tante Es (Jörgen Raymann), Lady Gaga met haar [...] Lees meer
 

Beter dan het origineel

Nep doet het goed. Al enige tijd pronkt het Leids Museum van Volkenkunde met een “eeuwenoude versierde schedel van de Mixteken, een indianenvolk zoals de Maya’s en de Azteken”. Het ding is nep, zo bleek vorig jaar. En sindsdien staat dat er ook duidelijk bij vermeld. Maar het museum peinst [...] Lees meer
 

Marketing of verveling?

We hebben allemaal wel eens een sympathiek handgeschreven kaartje van de CoolBlue-bezorger langs zien komen op onze tijdlijn. En de positieve manier waarop KLM op social media met klanten omgaat, levert ze al jaren duimpjes, hartjes en shares op. Goed voor je klanten zorgen resulteert in gratis extra exposure op [...] Lees meer