Contentmarketing blog

Marketing of verveling?

We hebben allemaal wel eens een sympathiek handgeschreven kaartje van de CoolBlue-bezorger langs zien komen op onze tijdlijn. En de positieve manier waarop KLM op social media met klanten omgaat, levert ze al jaren duimpjes, hartjes en shares op. Goed voor je klanten zorgen resulteert in gratis extra exposure op [...] Lees meer
 

Pitstopsessie: Angst in een ander daglicht

Bij Scripta zijn we gespecialiseerd in jouw inhoudelijke content en het rendement daarvan. Zodat jij als manager het beste uit jezelf en je bedrijf kunt halen. En daarom delen wij graag waardevolle informatie met je. Zoals de Pitstopsessies die onze partner Filosofie Magazine organiseert. Tijdens de eerstvolgende sessie leert neuropsycholoog [...] Lees meer
 

London Underground

Laatst was ik een lang weekend in Londen. Met de Oyster Card, een soort ov-chipkaart, croste ik de hele stad door. Per trein, met de rode dubbeldekkers, maar vooral met de metro (the Tube). Sinds mijn studententijd was ik niet meer in Londen geweest, maar binnen no time wist ik [...] Lees meer
 

Virale potentie

                    Een bericht posten puur omdat je dat leuk vindt? Nee hoor, keiharde likes en shares; dáár gaat het om. Neem het bericht van Mark Zuckerberg en zijn Ice Bucket Challenge, dit bericht werd 371.835 keer geliked, kreeg 268 reacties en [...] Lees meer
 

Nieuwe media?

Elke zichzelf respecterende organisatie zet nieuwe media in. Lees: social media. Ongetwijfeld is er veel veranderd door social media. Maar bekijk het eens op grote schaal, laten we zeggen vanaf de middeleeuwen. Zijn nieuwe media dan echt zo nieuw? De Britse historicus Andrew Pettegree maakte een interessante vergelijking tussen Donald [...] Lees meer
 

Meten is goed, interesse is beter

In een FD-bijlage valt mijn oog op een artikel over EDO. Eén microseconde willen mijn hersenen geloven dat Edo een rustige, iets te dikke zzp’er is die zijn geld verdient met iets als contentoptimalisatie of zo. Tevergeefs. Het gaat hier over de Ergst Denkbare Overstroming. Met het geruststellende acroniem EDO [...] Lees meer
 

De lessen van Lada

Precies een kwart eeuw geleden viel het eerste door Scripta gemaakte magazine op de mat bij 55.000 mensen. Trojka, een tijdschrift voor Lada-rijders, prospects en liefhebbers van het Russische automerk. Ok … het te ijverig blinkende logo op de cover is een goed voorbeeld van wat we nu slechte marketing [...] Lees meer