Contentmarketing 2018: minder bouwen op gehuurde grond

Contentmarketing 2018

Nee, even geen top 5 van trends of voorspellingen. Daar wordt u ongetwijfeld ook mee overvoerd. Maar laten we even achterover leunen en kijken wat er gebeurt in de industrieën die contentmarketing omringen:

  • In de televisie-industrie zien we de enorme terugval van de kijktijd, vooral bij jongeren, die massaal kiezen voor online video.
  • Tijdschriften lijden al jaren aan terugval, maar in de dagbladenmarkt lijken we nu toch voorzichtig enige stabilisatie te zien. Dit komt mijns inziens door enerzijds de behoefte aan fact based news en anderzijds door de slimme combi-abonnementen van digitaal door de week en print in de weekends.
  • Crossmediale oplossingen winnen stap voor stap terrein.
  • Digitale media kennen een diffuus beeld, met de opmars van online video aan de ene kant. Aan de andere kant staan ze onder druk doordat adverteerders niet zeker weten of de clicks waarvoor ze betalen ook daadwerkelijk consumentenexposure vertegenwoordigen. Ook doen zich problemen voor als bedrijven exposure krijgen op plaatsen waar ze in verband met hun brand safety eigenlijk niet willen staan.

Authentieke brand stories in eigen omgeving

Wij drinken champagne op het nieuwe jaar omdat we overtuigd zijn dat merken meer en meer gaan zoeken naar eigen kanalen waarover zij hun crossmediale content ontsluiten voor hun klanten en prospects. Op alle mogelijke manieren. Ze bouwen hun huizen niet langer alleen op gehuurde grond maar willen authentieke en eerlijke brand stories in hun eigen omgevingen uitserveren. Eigen (video)platforms, mobile devices en social platforms (YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn) zullen de boventoon voeren. Maar websites, apps, e-zines en ook print kunnen in de crossmediamix nog uitermate relevant zijn. Met allerlei interactiemogelijkheden waardoor deze contentplatformen steeds slimmer en persoonlijker worden – en daarmee relevanter voor de individuele consument.

Laten we proosten op dit nieuwe contentmarketingjaar!

Terug   |   Vorige   |   Volgende

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *