Marketing of verveling?

We hebben allemaal wel eens een sympathiek handgeschreven kaartje van de CoolBlue-bezorger langs zien komen op onze tijdlijn. En de positieve manier waarop KLM op social media met klanten omgaat, levert ze al jaren duimpjes, hartjes en shares op. Goed voor je klanten zorgen resulteert in gratis extra exposure op social media. Maar er is een partij die het anders lijkt aan te pakken. Die social aandacht genereert door juist minder goed voor klanten te zorgen.

Bij Starbucks zetten medewerkers je naam op de koffiebeker zodat je niet per ongeluk de Salted Toffee Macadamia Latte van het meisje naast je krijgt. Maar die naam klopt vaak van geen kant. Ze maken er iets grappigs van, of iets onherkenbaars. Gevolg: een foto van de Starbucks-beker op social media met als bijschrift ‘Serieus? Wtf…’. Voilà, gratis publiciteit is een feit.

De medewerkers van Starbucks lijken dus een slimme social-marketingtruc toe te passen. Of zouden de naamgrappen niet meer zijn dan een manier om verveling tegen te gaan?

Terug   |   Vorige   |   Volgende

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *