De relevantie van de sokken van de kerstman

Hoe past Twitter binnen je contentstrategie

Of ik even een tweetje wil bedenken.

‘Tuurlijk’, zeg ik. ‘Waarover?’

‘Bedenk maar wat leuks’, antwoordt mijn klant.

De kleur van de sokken van de kerstman? Het aantal regendruppels dat op een druilerige dag in Nederland naar beneden valt? Hoe een eend zich warm houdt als de vijvers bevroren zijn? De gekste onderwerpen schieten door mijn hoofd. Maar of dat nou past binnen hun contentstrategie?

Als ik haar vraag wat ze met hun tweets wil bereiken, kijkt ze me wat glazig aan. En als ik doorvraag hoe Twitter binnen hun contentstrategie past en of Twitter überhaupt wel het juiste kanaal is voor haar bedrijf, zie ik helemaal de vraagtekens boven haar hoofd. Een gevalletje: iedereen twittert, dus wij ook.

Voor nu maak ik even een tweetje, maar we maken ook direct een afspraak om het eens verder te hebben over de socialmediastrategie. Zodat we straks ook even twitteren, maar dan wel met een visie.

Want de kleur van de sokken van de kerstman kan best relevant zijn als je sokken verkoopt, jezelf als kerstman verhuurt of in de modewereld zit. Het aantal regendruppels een interessante tweet voor een weerman of een drainagebedrijf. En die eend? Daar kan een duurzaam energiebedrijf vast wel wat mee.

Terug   |   Vorige   |   Volgende

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *